Hof van Ems
Hoe we persoonlijke drijfveren hebben ingezet voor de positionering van boerderijwinkel Hof van Ems en zo op authentieke wijze kunnen profiteren van de groeiende behoefte naar de (h)eerlijk voedsel.
Opdrachtgever
Boerderijwinkel Hof van Ems
Branche
Agrarische sector
Diensten
- MerkScan
- Merkstrategie
- Naamcreatie
- Merkverhaal
- Merkidentiteit
- Visualisatie merkidentiteit
- Logo ontwerp
- Kleurenpalet
- Typografie
- Beeldtaal
- Illustraties
- Signage
- Website-ontwerp & ontwikkeling
- Copywriting
- Print- en redactioneel ontwerp
- Creatie van sociale media-inhoud
De uitdaging
Het lokaal geproduceerde zuivelmerk Puur Vechtdal uit Ommen wilde na een pauze weer dolgraag de deuren van de boerderijwinkel openen. Onder dezelfde naam, zoals eerder het geval was. Echter het aanbod en de ambitie vertelden een heel ander verhaal. Al snel werd duidelijk dat het noodzakelijk was om een nieuw merk te starten en zo een eigen plek in de markt in te nemen. Groei zoeken in de agrarische sector die onder druk staat is het uitdagend laveren.
De verandering
Ondanks het strenger wordende Europese agrarische beleid en de beperkingen die dat oplevert vonden we een eigen en uniek verhaal waarop het nieuwe merk jaren kan bouwen. Op dit strategisch fundament hebben we dan ook een passende visuele identiteit ontwikkelt zodat de behoeften in de markt goed aansluiten bij dit unieke verhaal en het aanbod van (h)eerlijke producten. Hof van Ems, proef de (h)eerlijke smaak van het land.
De visuele identiteit van Boerderijwinkel Hof van Ems
Een authentiek ontwerp dat past bij haar natuurlijk omgeving en gedragen wordt door de visie. De nieuwe naam draagt bij aan het creëren aan een gastvrij paradijsje op aarde. Weliswaar in woorden, want de plannen reiken verder dan vandaag. Dit versterkt ook de reden waarom dit allemaal begon, waarin harmonie, gastvrij, eerlijk en smaakvol voorop staan. De vorm van de hexagon illustreert niet alleen het dak van een boerderij, maar komt ook opvallend veel voor in de natuur.
Kleurenpalet
Boerderijwinkel Hof van Ems staat voor de (h)eerlijke smaak van het land verdient een kleurenpalet dat past bij deze visie. De warme en toegankelijke kleuren verbinden visie met ontwerp.
Natuurlijk groen
#003611
Warm geel
#caac5a
Jade groen
#768a75
Typografie
De gekozen lettertypen ondersteunen het centrale idee zodat elke onderdeel in het ontwerp de strategie versterken. Naast een stevig en goedleesbaar lettertype maken we gebruiken handgeschreven lettertype dat het authentieke karakter onderstreept.
Beeldtaal
Met deze illustraties versterken we de drijfveer om ‘back-to-basic’ en ‘natuurlijk’ in de communicatie van boerderijwinkel Hof van Ems.
Illustraties
Met deze illustraties versterken we de drijfveer om ‘back-to-basic’ en ‘natuurlijk’ in de communicatie van boerderijwinkel Hof van Ems.
De wereld maakt kennis met Hof van Ems
De marketingmiddelen bestaan uit een geïntegreerde verzameling van uitingen zoals signage, vlaggen, stickers en social media toolkit. Elk middel sluit aan op de merkidentiteit van Boerderijwinkel Hof van Ems (optimistisch, eerlijk en harmonieus) met lettertypen, fotografie en illustraties. Nadat de merkidentiteit is gevisualiseerd is dit doorvertaald naar middelen die nodig zijn om boerderijwinkel Hof van Ems zichtbaar te maken op de boerderij, zowel in als buiten de winkel en natuurlijk elementen om de online zichtbaarheid te vergroten.
Website
De responsive website van Hof van Ems is de uitgebreide doorvertaling van de positionering en persoonlijkheid van het merk. Met prachtige foto’s, kleuren en vormen vertelt de website het verhaal waar Hof van Ems voor staat. Met ruimte voor ieder (h)eerlijk product dat verkocht word. Of een heerlijke recept zodat je zelf aan de slag kunt met de (h)eerlijke smaak van het land. Het avontuur dat Froukje en Chris zijn begonnen vormen een rode draad door de website zodat je op de hoogte kunt blijven de ontwikkelingen. Ook is er ruimte voor nieuwe initiatieven (uit onze koker) zoals het Kistje van Ems. Een prachtig kistje dat wekelijks met producten kan worden gevuld dat op dat moment in het seizoen is. Zo ontdek je al het lekkers wat boerderijwinkel Hof van Ems te bieden heeft.
Copywriting
Op de hele website en in het marketingmateriaal spreekt een consistente brand-voice (merkstem) van de merkpersoonlijkheid die optimistisch, eerlijk en harmonieus haar verhaal doet. Het overkoepelende merkverhaal is gericht op dit buitenleven en de (h)eerlijke smaak dat het land te bieden heeft.