MOOVV

Hoe wij de intrinsieke motivaties hebben verwerkt in een strategie en hebben omgezet naar een uitgesproken visuele identiteit.

De case.

Opdrachtgever
Vital Centre
Branche
Sport en recreatie
Diensten

De definitie van het merk

  • Merkpurpose
  • Merkpositionering
  • Merkverhaal
De activatie van het merk

  • Visuele en verhalende merkidentiteit
    • Logo ontwerp
    • Kleurenpalet
    • Typografie
    • Beeldtaal
    • Vormen

De uitdaging

Vital Centre kreeg de kans om Party & Racketcentrum Ramele over te nemen en wil het van het (oude) gebouw hét racket-epicentrum van Raalte maken. Waarin naast tennis ook padel en squash gespeeld kan worden. We werden gevraagd voor een gehele nieuwe merkidentiteit. Van naamcreatie tot kernmerkende merkstrategie die uiteindelijk voelbaar en zichtbaar is in alle denkbare communicatie middelen.

De verandering

Dat lieten we ons natuurlijk geen twee keer zeggen. Met onze werkwijze hebben we de essentie van het nieuwe bedrijf naar boven gehaald en ontwikkelt naar een kernachtig strategisch design dat je een baanbrekende avontuur belooft.

“De nieuwe merkidentiteit en visuele uitstraling maken ons verhaal duidelijker en krachtiger. Dit heeft ons geholpen om onze doelgroep beter te bereiken en aan te spreken. Het merk Moovv is nu herkenbaar en consistent. Dit geeft ons een sterke basis om verder te groeien en onze doelen te bereiken.”

Joey OphofTeamleider MOOVV

MerkStrategie

Met het team zijn we vanuit een duidelijke opdracht gestart met het inventariseren waar zijn nu echt voor staan. In een markt die onder druk staat (tennis en squash) en een opkomende markt (padellen) toch de “love for the game” met een duidelijke verhaal over te brengen.

De taak van MOOVV is om jou meerdere disciplines binnen de racketsport te laten ervaren. Een avontuur dat zowel binnen als buiten kan worden aangegaan.

Zodat jij en je vrienden de racketsport op recreatief en competitief niveau kunnen ontdekken. Zodat ook zij de lol van jouw ontdekking zullen ervaren.

MerkIdentiteit

De visuele identiteit van MOOVV

Het logo en de naam Moovv is gebaseerd vanuit de unieke merkwaarden en de merkstrategie die zijn geschreven voor hét Racketcentrum in Raalte. Een dynamisch naam uitgevoerd in een activerend logo. Een naam en logo waar je energie van krijgt. De dynamische lijn staat voor het spel, de stimulans en het vooruit bewegen.

Kleurenpalet

Typische visuele kleuren en best passende kleuren bij de archetype ontdekker zijn : groene, aardse kleuren (kleurtinten) jong en innovatief, tikkeltje rebels maar zeker een ontdekker

avontuurlijk groen

#1c4d3d

verfrissend groen

#95c23d

Typografie

Een merk met deze unieke identiteit vraagt om duidelijkheid en uitdaging in haar typografie. Deze drie fonts zijn dan ook complementair aan elkaar.

Lijnenspel

Het lijnenspel is ook de grafische doorvertaling en staat voor de intrinsieke motivatie van het racketcentrum Moovv. Met een prachtige dynamiek als resultaat voegen we energie en een ‘element of surprise’ toe.

Moovv Branding door BrandZuiver
Moovv Branding door BrandZuiver 2

MerkActivatie

Nadat alles staat is het tijd om het merk in de praktijk te activeren. Tijdens de opening zag je dat alles goed samen viel en als je nieuwsgierig bent naar meer kun je de website bezoeken of Instagram profiel van Moovv. Reserveer dan meteen voor een potje tennis, squash of padel!
Moovv-padelbanen-Raalte-Branding-BrandZuiver 2
Moovv-padelbanen-Raalte-Branding-BrandZuiver 3
Moovv-padelbanen-Raalte-Branding-BrandZuiver
Opening MOOVV Branding door BrandZuiver 1
Opening MOOVV Branding door BrandZuiver 3